Răzgândește-te fără griji! Ai 30 de zile să returnezi GRATUIT orice produs comandat, inclusiv cărțile deja răsfoite. E simplu, e prietenos, e Garanția Compas! Vezi detalii →

Didactica disciplinelor pedagogice – Musata-Dacia Bocos

PARALELA45
37,00 Lei
Autor: Musata Bocos
Editie: Necartonata
Nr. pagini: 432
An aparitie: 2017
Colectie: Pedagogia secolului XXI
Editura: PARALELA 45
Editia: a IV-a
Format: 230 x 160 mm
Categoria: Pedagogie Metodica
In stoc
Limita stoc
Adauga in cos
Cod Produs: 9789734724826 Ai nevoie de ajutor? 0770775842
Adauga la Favorite Cere informatii
  • Descriere
  • Review-uri (0)
Didactica disciplinelor pedagogice - Musata Bocos - Editia a IV-a

Didactica disciplinelor pedagogice. Un cadru constructivist ofera o abordare epistemologica, de natura socioconstructivista si interactiva, cu trei dimensiuni complementare: dimensiunea constructivista, care face referire la subiectul care invata, respectiv la elev; dimensiunea sociologica, legata de interactiunile sociale, care face referire la partenerii prezenti – ceilalti elevi si profesorul; dimensiunea interactiva, legata de interactiunile cu mediul curricular, care face referire la situatiile de invatare si la obiectul de invatare organizat in interiorul acestor situatii.

In construirea lucrarii s-a pornit, firesc, de la statuarea didacticii generale si a didacticii disciplinelor pedagogice in sistemul stiintelor educatiei, continuandu-se cu o prezentare de ansamblu a curricumului disciplinelor pedagogice si a componentelor acestuia si cu o investigatie practica realizata in randul elevilor si cadrelor didactice.

Operationalizand atent conceptul de curriculum, autoarea propune – pentru cele mai relavante componente ale acestuia – consideratii teoretice, interpretari personale, argumente, reflectii, metode, tehnici, instrumente, aplicatii, aplicatii si solutii didactice pertinente. Acestea sunt valorificate, deopotriva, in procesul de predare-invatare-evaluare formativa la disciplinele pedagogice si ca deschideri spre problematicile de interes sau spre interogatiile actuale ale didacticii generale.
Fragment din cartea "Didactica disciplinelor pedagogice" de Musata Bocos

"Valorificand viziunea sistemica, la fel ca si macropedagogia cu care se afla in interrelatie, micropedagogia/ pedagogia invatarii si autoinvatarii vizeaza nivelul concret, operational, micronivelul. Ea porneste de la premisa ca invatarea, in calitatea sa de activitate umana fundamentala, reprezinta in prezent o topica de interes nu numai pentru categoriile de persoane implicate in educatie, ci pentru persoane din toate sferele socialului, din intreaga societate.
Utilizand conceptia de abordare sistemica in manierele mono- sau interdisciplinara, invatarea este analizata ca activitate fundamentala a omului, decisiva, fundamentala in solutionarea tuturor problernelor sociale. Perspectivele de analiza stiintifica a activitatii de invatare sunt:
- perspectiva celui instruit (aceasta perspectiva conduce la ideea ca invatarea reprezinta modalitatea specific umana de achizitie si imbogatire a cunostintelor, competentelor, aptitudinilor etc.)
- perspectiva celui care instruieste (aceasta perspectiva concepe invatarea drept activitatea proiectata, organizata si desfasurata. de cadrul didactic pentru a determina schimbari cognitive si comportamentale la nivelul personalitatii elevului).
Concept complex, multidimensional si dinamic, invatarea a fost si este studiata in maniera mono- si interdisciplinara de diferite stiinte socio-umane si exacte: pedagogia, psihologia, antropologia, fiziologia, neurologia, genetica, matematica, cibernetica, teoria sistemelor s.a. Indiferent de perspectiva stiintifica de abordare, cercetarile fundamentale si cele aplicative realizate au subliniat faptul ca invatarea reprezinta un concept fundamental si integrativ, care poate fi abordat, definit si operationalizat din perspective variate - pedagogica, psihologica, psihopedagogica, psihosociala etc. In sensul cel mai larg, invatarea este considerata procesul de dobandire a experientei individuale de comportare si presupune fie asimilarea unor comportamente noi, fie modificarea, restructurarea sau schimbarea celor deja existente, cu scopul unei adaptari cat mai adecvate a individului la dinamica vietii."
Vezi mai mult Informatii conformitate produs
Daca doresti sa iti exprimi parerea despre acest produs poti adauga un review.

Review-ul a fost trimis cu succes.
  • client

    T Marius

    quot Am gasit cartea pe care o cautam de mult, la un pret foarte bun. M-a bucurat si faptul ca livrarea a fost rapida si ambalajul impecabil. Multumesc, Libraria Compas!
  • client

    S. Radu

    quot Site-ul e ușor de folosit, comanda se face rapid, iar produsele sunt exact ca în descriere. Comunicarea cu echipa a fost excelentă. Mulțumesc!
  • client

    Marchis Laura

    quot Am comandat tot ce avea nevoie copilul pentru școală, într-o singură comandă. Livrarea a fost rapidă, iar produsele sunt de calitate. Foarte mulțumită!
  • client

    Bochis Elena Client fidel

    quot Un produs a fost livrat greșit, dar returul s-a făcut fără bătăi de cap. Garanția Compas chiar funcționează. Mulțumesc pentru seriozitate!
  • client

    Amelia Bran

    quot Mi-am luat un rucsac Herlitz pentru liceu și chiar îmi place mult. Are loc pentru toate cărțile, laptopul încape perfect și nu mă dor umerii când îl car. Plus că arată super bine, exact cum voiam. A ajuns rapid și fără surprize – 10/10!

Compara produse

Trebuie sa mai adaugi cel putin un produs pentru a compara produse.

A fost adaugat la favorite!

A fost sters din favorite!